"2B ARAZİLERİNİN YAĞMALANMASINA DUR DİYELİM!" BASIN AÇIKLAMASI

DENİZLİ
02.02.2012
 

Şube başkanımız,"2B Arazilerinin Yağmalanmasına Dur Diyelim!" basın açıklamsını yapmıştır.

Basın açıklması metni aşağıdadır.

‘‘2B ARAZİLERİNİN YAĞMALANMASINA DUR DİYELİM‘‘ BASIN AÇIKLAMASI

 

 

 

.

BASIN AÇIKLAMASI

"2B"ARAZİLERİNİN SATIŞINA HAYIR!

BU ALANLAR KAMU YARARI İÇİN KULLANILMALIDIR

Siyasi iktidar,kamuoyunda 2B arazileri olarak bilinen Hazine adına "ormancılık alanı dışına çıkarılan"arazilerin satışını tekrar Meclis gündemine getirmiştir.

Hükümet, geçen dönem Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet SEZER‘in vetosu nedeniyle uygulanamayan ve kamuoyunda orman vasfını yitiren alanlar olarak bilinen 2B arazilerinin satışını, en önemli kaynak beklentisi olarak yeniden gündeme getirdi.

Hükümet, 2B statüsündeki yerlerin imar düzenlemesiyle orta vadede 25  milyar dolar gelir bekliyor.

"Orman vasfını yitirmiş,kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış,bir daha geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen arazileri"2B olarak tanımlanan Çevre ve Orman Bakanlığı‘na göre "2B" arazileri 473.000 hektardır.Orman Genel Müdürlüğü‘nün 2004 yılı başı verilere göre bu alan,483.999 hektardır.

"2B"sorunun özü şudur:Orman sınırları dışına çıkarılan yerlerin "rayiç değer‘den satılarak,yaklaşık 4.5 milyar m‘lik alanı kapsayan ""2B"arazilerinin başka hiçbir kaygı duyulmadan,yalnızca serbest piyasaya dayalı"küresel Pazar ekonomisi‘nde alınıp satılabilir bir meta olarak değerlendirilmesidir.

Söz konusu arazilerin satış sürecinde,Anayasa‘nın 169.maddesindeki,"Devlet ormanlarının mülkiyeti devrolunamaz.Devlet ormanları kanuna göre Devletçe yönetilir ve işletilir." hükmünün "Devlet ormanlarının mülkiyeti devrolunamaz.Devlet ormanları kanuna göre Devletçe yöneltir,işletilir ve işlettirilir."şeklinde değiştirilmesi ile ormanların özelleştirilerek yerli ve yabancı sermayeye açılması hedeflenmektedir.170.maddedeki "31.12.1981 tarihinden önce bilim ve fen bakımından orman niteliğini tamamen kaybetmiş yerlerin değerlendirilmesi"hükmünün,‘orman niteliğini yitirmiştir‘ gerekçesiyle,orman sınırları dışına çıkarılan yerlerin herkese;devredilebilmesi,tahsis edilebilmesi,terk edilebilmesi,kiraya verilebilmesi,üzerinde ayni hak tesis edilebilmesi ve satılabilmesi şeklinde değiştirilmesi ile de,473 bin ha olan "2B"arazilerinin yalnızca orman köylülerine değil,parası olan herkese satılabilmesi amaçlanmıştır.Bu değişiklikle,"2B"arazilerinin yalnızca orman köylülerine değil,parası olan herkese satabilmesi amaçlanmıştır.Bu değişiklikle,"2B"arazilerinin yalnızca satılması değil;terk,tahsis,kiraya verme gibi olanaklar yaratılarak baskı ve oy silahı olarak kullanılabilmenin yolu da açılmak istenmiştir.

Sormak gerekir;"Bilim ve fen bakımından orman niteliğini kaybetmek"veya"orman olarak muhafazasında yarar görmemek"biçimindeki yasal düzenlemeler hangi Avrupa ülkesinde vardır?

Ülkemizde arazi kullanım alanları haritası yapılmamıştır.Bundan dolayı da; yerleşim alanları,tarım alanları,sanayi alanları,meralar ve orman alanları tam olarak belirlenmemiştir.Öte yandan "köyden kente göç"sonucu ortaya çıkan arsa gereksinimi,belediyelerce karşılanmamıştır.Bu süreçte ortaya çıkmış olan bu boşluk,arazi mafyası tarafından doldurulmuştur.

Oysa"bilim ve fen bakımından orman niteliğini kaybetmek"kendiliğinden oluşan bir süreç olmayıp insan tarafından gerçekleştirilen eylemdir.Kısaca;"orman"niteliğindeki bir yer"bilim ve fen bakımından"orman niteliğini kaybetmez;kaybettirilir.

Dolayısıyla,bilime ve hukuka uygun olmayan bu gerekçeye dayalı uygulamaların tek geçerli açıklaması;"yasalara aykırı olarak ormana el koyanların yaptıklarını aklama politikası"olmaktadır.

"2B"GÜNDEMİ YARATMANIN GERÇEK AMACI NEDİR?

siyasal iktidar,bütün kamusal varlıklara;"satılarak paraya dönüştürülecek kaynak"olarak bakmaktadır.

"2B"arazilerin herkese satışının gündeme getirilmesi,siyasi iktidarın "ORMANLARIN ÖZELLEŞTİRİLMESİ"girişiminin bir parçasıdır.

Oysa ormanlar,nitelikleri ve işlevleri dolayısıyla,toplumun ve insanlığın ortak değerleridir ve asla özelleştirmeye konu edilmemelidir.

Oysa,yerli ve yabancı sermaye çevrelerinin yasadışı yollarla yaptıkları yapılarına tapu çıkartmak,geleceğe dönük olarak da arsa istemlerini karşılamaktır.Daha önce belirtildiği üzere,orman köylüsünün buraları satın alma istemi olmadığı gibi satın alabilecek ekonomik gücü de yoktur.

Tüm bunlar düşünüldüğünde 2B maddesinin uygulama alanının, ülkenin parasal rant getiren turistik, tarihi ekonomik ve sosyal, kültürel açıdan en yüksek düzeyde olan alanlarında uygulandığını görmemek biraz saflık olur.Yıllardır Karadeniz, Marmara, Ege, Akdeniz ormanları yeşil adalar, yatay ve dikey yapılaşmanın işgali altında teslim olduğu bu kanımızı doğrulamaktadır.

Tüm yurttaşlarımızı 2B uygulaması ile yaratılacak olan yağma ve talana dur demeye, doğal kaynaklarımıza sahip çıkmaya çağırıyoruz.

"2B"KONUSUNDA YAPILMASI GEREKENLER;

Ormanlar nitelikleri ve işlevleri dolayısıyla toplumun ve insanlığın ortak değerleridir ve asla özelleştirilmeye konu edilmemelidir.

  • "2B" arazilerinin önceden kamuya ait bir arazi olduğu gerçeği görülmeli ve kamu çıkarının zarar görmemesi yaklaşımı ile hareket edilmelidir.
  • Orman alanlarına yönelik örtülü bir "af"fı içerecek,suç işleyenleri ödüllendirip özendirecek ve ekolojik yıkımlara yol açabilecek nitelikteki Anayasal ve Yasal düzenlemeler gündemden düşmelidir.
  • Orman kadastro komisyonlarının bileşiminde fakülte düzeyinde ormancılık eğitimi almış olanların çoğunluk oluşturacağı ve Orman Mühendisi,Ziraat Mühendisi,Harita Kadastro Mühendislerinden oluşan bir komisyon yapısına yönelik yasa değişikliği yapılmalıdır.
  • Orman Kadastro komisyonlarının sayısı arttırılmalıdır.
  • "2B"arazilerinin değerlendirilmesi bilimsel ve teknik çalışmalarından sonra yapılmalıdır.
  • 3402 sayılı Yasada değişiklik yapan 5304 sayılı Yasaya göre,kadastro ekiplerinin çalışmalarının bitirilmesi demek,o alandaki orman sınırları ile,orman dışı alanlarının sınırlarının belirlenmesi anlamına geldiği için,bu çalışmalardan sonra orman içi "2B"alanlarının ayrıca kadastrolarının yapılması gerekmektedir.
  • Kadastro çalışmaları,Orman Kadastrosu,Mera Kadastrosu çalışmaları eşgüdüm içinde programlanıp,öncelik verilerek gerçekleştirilmelidir.
  • Mekansal bilgi sistemlerine veri oluşturacak,mülkiyet ve kullanım açısından tüm sorunları ortadan kaldıracak bir kadastro amaçlanmalıdır ve yeterli ekonomik destek sağlanmalıdır.
  • "2B" alanlarının belirlenmesinde;toprak ve su rejimine zarar vermeme,orman bütünlüğünü bozmama,orman işletmeciliğinin verimliliğini ve etkenliğini düşürmeme"gibi bilimsel ölçütler getirilmelidir.
  • Bütçe açığı gerekçe gösterilerek ormanların satışı düşünülmemelidir.
  • Yurt çapında orman kadastro çalışmaları bitirilip,tapuya tescil işlemi tamamlanmadan"2B"konusu gündeme getirilmemelidir.
  • "2B"arazilerinin orman dışına çıkarılma gerekçeleri,kimler tarafından ve nasıl kullanıldığı,toprak yapısı,eğimi ve erozyona yatkınlığı,çevresinde bulunan orman ve öteki ekosistemlere etkisi gibi nitelikleri içeren envanter ivedililikle çıkarılmalıdır.
  • Yukarıdaki gerekler yerine getirilinceye değin "2B" uygulamaları yapılmamalıdır.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.                                                                02.02.2012

Kadir ÇETİNKOL

Ziraat Müh.Odası Şb.Bşk.

 

 

Okunma Sayısı: 809