ADANA KARPUZU MARKALAŞMALIDIR

ADANA KARPUZU MARKALAŞMALIDIR
ADANA
26.06.2007
 

Samanyolu Televizyonu haber programına telefonla katılan ZMO Adana Şube Başkanımız Ayhan BARUT; karpuzun sıcak mevsimin hüküm sürdüğü bölgelerde tüketilen ve sevilen bir meyve olduğunu belirtti.

Karpuzun bu yıl rekoltesinin çok iyi olduğunu ancak fiyatların üreticiyi memnun etmediğini, karpuzun zahmetli ve masraflı bir ürün olduğunu (dekara 800 ila 850 YTL gibi ) sözlerine ekledi...

Şu anda ekili alanların %50‘nin hasadının tamamlandığını belirten Barut;  karpuz tüccarlarına büyük görev düştüğünü, olgunlaşmadan karpuzun hasad edilmemesi gerektiğini vurguladı...

Çin‘den sonra ülkemizin 4 milyon tonla en büyük ikinci karpuz üreticisi olduğunu ve en iyi karpuzun Adana‘da yetiştiğini belirtti... Adana karpuzunun aroması ve şekeriyle fark yaratan ve ihracatta tercih edilen ürün olduğunu, geçen yıl dünya kupası nedeniyle hasad bitmesine rağmen ihracatın devam ettiğini belirten Barut; bu yıl ve bundan sonraki yıllarda da ihracata önem verilmesi gerektiğini söyledi...

En erken karpuzun Tuzla‘da yetiştiğini ve bunun adına bir festival düzenlendiğini ama bu festivalin ulusal değil uluslararası düzeye taşınması gerektiğini belirten Barut, "Adana karpuzu markalaşmalıdır" dedi.

 

 

Okunma Sayısı: 1372