FORMULA'DA ''SORUŞTURMA'(!) -CUMHURİYET - 16.02.2005
NÜFUSU 15 MİLYONA DAYANAN İSTANBUL'un sözde koruma altındaki ''içme suyu havzası'' nda İstanbul Ticaret Odası'NCA (İTO) YAPIMI SÜREN ''FORMULA-1'' TESİSLERİNE AİT ''YOLSUZLUK HABERLERİNİ'' GAZETELERDE ''ŞAŞKINLIKLA'' İZLİYORUM.
BU İNŞAATLARIN, DAHA ''YER SEÇİMİ'' NDEN BAŞLANARAK İSTANBUL'un genel imar ilkelerine aykırı ve her yönüyle ''kente karşı suç'' niteliğinde gerçekleştirilmesine iki yıldır göz yumanlar, şimdi ''fazladan ödenen paraların'' peşine düşmüşler.
Oysa Formula-1 için bile olsa, kentin geleceği için bu arazilere kuşaktan kuşağa ''dokunulmaması'' gerektiğini belirten Mimarlar Odası 'NA KULAK VERİLSEYDİ, BUGÜN NE O YOLSUZLUKLAR OLURDU NE DE İÇME SUYU KAYNAKLARI BÖYLESİNE ''GİDERİLMESİ OLANAKSIZ BİR TAHRİBAT'' A UĞRARDI.
ÜSTELİK, İNŞAATIN BU BÖLGEDE YAPILMASINA OLANAK SAĞLAYAN ''İZİN'' LER DE ASLINDA YASALARA VE HUKUKA AYKIRIYDI. İLGİNÇTİR, AYNI TESİSLERİN RUHSATI, GEÇEN YILLARDA ''ORMANIN İÇİNDE TARİKAT VİLLALARINA'' DA İZİN VERMESİYLE TANINAN, TUZLA İLÇESİNDEKİ AKFIRAT BELEDİYESİ 'nce düzenlenmiş.
Bir ''belde'' belediyesi İstanbul'UN GENELİNİ DOĞRUDAN ETKİLEYEN BİR İMAR KARARINI NASIL ALABİLİRDİ?
BAŞBAKAN'ın 'TALİMATI'
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Formula-1 inşaatlarının ihalesinde ''usulsüzlükler'' olduğu savıyla İTO Başkanı Mehmet Yıldırım hakkında suç duyurusunda bulununca dosyayı inceleyen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan demiş ki: ''Sonuna kadar gidin...'' (Vatan - 10.02.2005)
Hukuk devletinde, böyle bir ''talimat'' olmasa bile adalet zaten gereğini yapmaz mı? Ne var ki bu konuda İTO'NUN ''KAYIRILACAĞI'' KAYGISI OLMALI Kİ BAŞBAKAN ADETA ''UYARIDA'' BULUNUYOR.
OYSA, YAKIN GEÇMİŞTE BİZZAT ERDOĞAN'ın ''belediye başkanı'' olarak ve törenle onayladığı Metropoliten Plan'A BİLE AYKIRI OLAN BU İNŞAATLARIN, HEM ARAZİ SEÇİMİNDE HEM DE YAPIMINDA AYNI İTO'ya destek veren de ''kendisi'' değil miydi?
Kentin ana planlama ilkelerini hiçe sayan bir yatırımın ''temel atma törenine'' de başbakan olarak katıldığında, bunun hem ''kendi mazisi'' ne hem de şimdiki ''resmi konumu'' na uygun olmayacağı yönündeki eleştirileri de asla dinlememişti.
Dahası, bu ''siyasi kayırmaya'' karşı duyarlı çevrelerin itirazları yükselmeye başladığında, planlarda ''ormana katılacak alan'' olarak görünen ve havza koruma mevzuatına göre de imara yasak yerlerde bulunan araziye Formula-1 tesislerinin yapılabilmesi için tuttular burayı ''Turizm Merkezi'' ilan ettiler. Bu hükümet kararının altında da yine başta Başbakan olmak üzere şimdi ''usulsüzlük soruşturması'' başlatan Sanayi ve Ticaret Bakanı ve diğer tüm bakanların imzası vardı.
Danıştay'DAKİ DAVA
YARIŞ PİSTLERİNİN YANI SIRA BİNLERCE YATAKLIK ''OTEL VE EĞLENCE TESİSLERİ'' YLE DE BİRLİKTE ''AKFIRAT BELDESİ, KARAALİLER MEVKİİ, 9-10-11 PAFTA, 1092 VE 1093 PARSELLER'' DE GERÇEKLEŞEN BU ''DOĞA KATLİAMINI'' DURDURABİLMEK İÇİN MİMARLAR ODASI, ŞEHİR PLANCILARI ODASI VE <İ>ZİRAAT MÜHENDİSLERİ ODASI İ>'nın 2000 yılında Danıştay'DA AÇTIKLARI DAVADA ÖZETLE ŞUNLAR VURGULANIYORDU;
''BAYINDIRLIK VE İSKâN BAKANLIĞI'nca ilan bile edilmeden onaylanan Formula-1 Alanı İmar Planı, İstanbul Metropoliten Alan Planı'NDA ORMAN VE AĞAÇLANDIRILACAK ALANDA KALMAKTADIR. AYNI BÖLGE İÇİN 28.04.2004 TARİHİNDE BAKANLAR KURULU'nca alınan Turizm Merkezi kararı da üst planlara ve içme suyu havzaları koruma mevzuatına aykırıdır. Bu nedenle şehircilik ilkelerini ve hukuku yok sayan bu onay ve kararlar durdurulmalıdır.''
Bir yandan bu dava sürerken bir yandan da inşaatlar yükseliyor.
İhale soruşturması için ''dosyaya bakarak'' sonuna kadar gidilmesini isteyen Başbakan'IN, İŞTE BU DAVA DOSYASINI DA KENDİ İMZASI OLAN PLANLARLA BİRLİKTE İNCELEMESİ GEREKMİYOR MUYDU?