HAVALİMANI İÇİN BİRİNCİ SINIF TARIM ARAZİLERİ KATLEDİLİYOR

HAVALİMANI İÇİN BİRİNCİ SINIF TARIM ARAZİLERİ KATLEDİLİYOR
ADANA
03.04.2017
 

CHP Adana Milletvekili Zülfikar İnönü Tümer, ZMO Adana Şube Başkanı Semih Karademir ve Av. Mustafa Çinkılıç‘la birlikte Mersin`in Tarsus ilçesinde 28 Mayıs 2013 yılında gösterişli törenlerle temeli atılan Çukurova Bölgesel Havalimanı projesiyle ilgili ZMO Adana Şubesi`nde basın açıklaması yaptılar. CHP Adana İl Başkanı Ayhan Barut ve ZMO Denetleme Kurulu Üyesi Sefa Apaydın`ın da katılarak destek verdiği basın açıklamasında, CHP Milletvekili Tümer, Çukurova Bölgesel Havalimanı`nın inşa edildiği yerin birinci sınıf mutlak tarım arazisi olduğunu, toplumun sağlığı ve gıda güvenliği için tarım toprakları korunması gerektiğini söyledi.

YERİ DEĞİŞTİRİLMELİ

Gıdanın kaynağının toprak olduğuna işaret eden Tümer, gıda güvenliği açısından gelişmiş ülkeler geleceklerini düşünerek tarım arazilerini koruma altına aldığını aktardı. Türkiye`de 5403 sayılı toprak koruma ve arazi kullanımı yasasının doğru uygulanmaması nedeniyle tarım arazilerinin sürekli azaldığını belirten Tümer, Türkiye`nin son 15 yılda Belçika büyüklüğünde tarım arazisini kaybettiğini vurguladı.

YANLIŞ POLİTİKALAR NEDENİYLE TARIM ÜRÜNLERİ İTHAL EDİLİYOR

Yanlış tarım politikaları sonucu, tarım topraklarının kaybı ve doğru kullanılamaması sonucu Türkiye`nin tarım ürünlerini dahi ithal etmek zorunda kaldığını belirten Tümer, "Bu yanlış politikalar sonucu 2002 yılı ile 2014 yılları arasında ülkemiz 9.2 milyar dolarlık 31 milyon ton buğday, 2.5 milyar dolarlık 10 milyon ton mısır, 13 milyar dolarlık 7.9 milyon ton pamuk, 5.3 milyar dolarlık 12.5 milyon ton soya ve 24.5 milyar dolara tekabül eden yağlı tohum ve türevlerini ithal ederek yurtdışına önemli miktarda kaynak akıtmıştır" dedi.

HAZIRLANAN RAPORLARDA DA TARIM DIŞINDA KULLANILAMAYACAĞI VURGULANIYOR

Tümer, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Devlet Su İşleri (DSİ) ve Mersin Toprak Koruma Kurulu raporlarında, Bölgesel Havalimanı için tahsis edilen arazilerin 1. sınıf mutlak tarım arazisi olduğu ve amacı dışında kullanılamayacağının belirtildiğini ifade etti.

TARIMA VURULAN AĞIR BİR DARBE

Tümer, "Çukurova Bölgesel Havalimanı için tahsis edilen binlerce dekarlık arazi stratejik önem taşıyan tarıma vurulmuş ağır bir darbedir. Bir yıl öncesinden bilirkişi raporlarıyla yapılan işlemin hukuka aykırı olduğu saptanmışken yargının bir an önce telafisi imkansız zararlar doğmaması için kamunun  yararına karar vermesi gerekmektedir" dedi.

4 YIL ARAYLA İKİNCİ KEZ TEMEL ATILDI

"28 Mayıs 2013 yılında gösterişli törenlerle atılan temel tutmamış olacak ki aradan geçen 4 yıl sonra, 26 Mart 2017`de yeni bir temel atma töreni düzenlenmesine ihtiyaç duyulmuş" diyen Tümer, Hükümetin, uzmanların, bilirkişilerin ve konuyla ilgili kurumların uyarılarını dikkate alıp yanlıştan derhal dönmesi gerektiğini söyledi. Tümer, "Üçüncü bir temel atmaya ihtiyaç duyulmadan Çukurova Bölgesi`ni oluşturan Mersin, Tarsus, Adana, Ceyhan, Osmaniye ve Hatay`ı kapsayacak ve özellikle mutlak tarım arazisi sınıfına girmeyen yeni bir yer seçimi yapılmalıdır. Torunlarımızdan emanet aldığımız bu toprakları gelecek nesillerimiz için mutlaka korumak zorundayız" diye konuştu.

KAMU KAYNAKLARI GEREKSİZ YERE HEBA EDİLDİ

ZMO Adana Şube Başkanı Semih Karademir ise halen kullanımda olan, Adana Şakirpaşa Havalimanının daha az kaynakla genişletilip kapasitesi artırılarak ihtiyaçları daha uzun süre karşılar hale getirilebileceğini belirtti. Yapılan yanlışlıklara dikkati çeken Karademir, "İlk yanlış, Şakirpaşa Havalimanını genişletmeyip, yatırım maliyeti çok daha yüksek yeni bir havalimanı kararı ile başlamaktadır. Ekonomik anlamda rasyonel olmayan bu kararla kamu kaynakları gereksiz yere heba edilmiştir" şeklinde konuştu.

PAHA BİÇİLMEZ EKONOMİK KAYIPLARA YOL AÇILDI

Bölgesel Havalimanının yer seçimi bakımından da büyük bir felaket olduğunu dile getiren Karademir, "Bölgesel Havalimanı, Mersin ili Tarsus ilçesi Kargılı, Karsavran, Çiçekli, Ballıca ve Çağbaşı Mahalleleri sınırları içinde yer alan 8700 dekar 1. Sınıf sulu mutlak tarım arazisi üzerine inşa edilmektedir. Bölgesel Havalimanı yapımı ile bu alanlarda yine kamu kaynaklarıyla inşa edilmiş sulama alt yapısı kullanılmaz hale gelmiş, yıllardan beri bu arazilerde verimli bir şekilde üretilen ve sonsuza kadar üretilebilecek tarımsal ürünlerden sağlanan katma değeri yok ederek paha biçilmez ekonomik kayıplara yol açılmıştır" ifadelerini kullandı.

HEM EKONOMİK DEĞİL HEM DE HUKUKSUZ

Çukurova Bölgesel Havalimanı için yer seçiminin aynı zamanda hukuksuz olduğunu ifade eden Karademir, birinci sınıf sulu mutlak tarım arazilerinin,  kanun gereği amacı dışında kullanılamayacağının altını çizdi.

KORUMA ALTINA ALINMASI GEREKEN TARIM ARAZİLERİ ARASINDA

Mersin Toprak Koruma Kurulu`nun ise Kanunun ruhuna aykırı olarak, alternatif kuruluş yeri olmasına rağmen bu arazilerin tarım dışı amaçlarla kullanılmasına 2 ye karşı 8 oyla izin verdiğini anımsatan Karademir, "Ret oyu veren kurumlardan biri bu alanda devletin altyapı yatırımlarını yapan Devlet Su İşleri`nin olması kararın yanlışlığını bir kez daha ortaya koymuştur. Kaldı ki bu alanlar 5403 Sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanım Kanunu dayalı olarak daha sonra ilan edilen ‘Büyük Ova` sınırları içinde koruma altına alınması gereken tarım arazileri içinde yer almaktadır" dedi.

TARIM TOPRAKLARININ AMAÇ DIŞI KULLANILMASINA HAYIR DİYORUZ

Tarım arazilerimizin bilinçsiz kullanımı sonucu 27 milyon hektar olan tarım arazisi varlığının 23,5 milyon hektara kadar gerilediğini aktaran Karademir, yanlış politikalar sonucunda Türkiye`nin tarımda dışa bağımlı hale getirildiğini ve tarımda net ithalatçı konumuna düşürüldüğünü kaydetti.

Saman, nohut ve et ithal eden ülkenin dışa bağımlılıktan kurtulmasının yolunun,  gıdanın temeli olan tarım topraklarının korunması ile mümkün olduğunu belirten Karademir,  "Gıda güvencesinin devamlılığı için tarım topraklarının korunması önem arz etmektedir. Yatırımların yanlış alanlara yapılması ülkemizin gıda güvenliği ve geleceği açısından tehdit oluşturmaktadır. Toplumun sağlıklı beslenmesi ve gıda güvencesi için, ortak geleceğimiz için Tarım Topraklarının amaç dışı kullanılmasına HAYIR diyoruz, HAYIR demeye çağırıyoruz" diye konuştu.

TELAFİSİ İMKANSIZ ZARARLAR 

870 hektar alan üzerinde temeli atılan Çukurova Bölgesel Havalimanı projesiyle ilgili olarak Adana Güçbirliği Vakfı adına vekaleten, kendi adına da asaleten dava açan Av. Mustafa Çinkılıç da dava süreci ve bilirkişi raporunun içeriği hakkında bilgi verdi. Mahkemenin 7 yıldır davayla ilgili karar vermediğine dikkati çeken Av.Çinkılıç, "Telafisi imkansız zararlar doğduğu kanaatindeyim. Mahkemenin bir önce karar vermesini bekliyoruz. Eğer vermezse Anayasa mahkemesine bireysel olarak, eğer isterse Adana Güçbirliği Vakfı adına da adil yargılamada makul süre içinde karar verilmediği gerekçesiyle tazminat davası açacağım" ifadelerini kullandı. 

Okunma Sayısı: 2019
Fotoğraf Galerisi