TMMOB BURSA İKK `BURSA`DA ULAŞIM ZAMLARI` BASIN AÇIKLAMASI

TMMOB BURSA İKK `BURSA`DA ULAŞIM ZAMLARI` BASIN AÇIKLAMASI
BURSA
27.10.2014

Basın toplantısına Şubemiz adına Başkanımız Doç. Dr. Ertuğrul AKSOY ve Şube II. Başkanımız Orhan SARIBAL katıldılar.

 

TMMOB Bursa İl Koordinasyon Kurulu Bursa‘da toplu taşıma ücretlerine yapılan zamlar nedeniyle 21 Ekim 2014 tarihinde saat 12:30‘da Bursa Akademik Odalar Birliği (BAOB) Yerleşkesi ortak toplantı salonunda basın toplantısı düzenledi.

Basın metnini TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı İbrahim MART kamuoyu ile paylaştı.

ULAŞIM ZAMLARINA İLİŞKİN BASIN AÇIKLAMASI

  • Ulaşım zamları dar gelirli emekçi halkımızı vuruyor!

  • Plansız ve hesapsız harcamaların faturası halkın sırtına yüklenemez!

  • Ulaşım haktır, fahiş ulaşım zamları geri çekilmelidir!

    AKP‘li Bursa Büyükşehir Belediyesi halk için belediyecilik yapmıyor, ticari bir işletme gibi çalışıyor

    Bursa Büyükşehir Belediyesi geçtiğimiz hafta toplu taşımada aktarma ücretlerine sessiz sedasız yüzde 100 oranında zam yaptı. Zamla birlikte 50 kuruş olan aktarma ücreti 1 liraya çıktı. Yine bu ücret, öğrenciler için 35 kuruştan 70 kuruşa çıkarıldı. Mudanya‘daki BUDO İskelesi‘nden kent merkezine 3 lira olan yolcu taşıma ücreti ise yüzde yüz zamla 6 liraya çıkarıldı.

    Anlaşılan yapılan bu zamlarla öğrencinin, çalışanın, dar gelirlinin kısaca emekçi halkın üzerinden şirket ciroları arttırılmaya çalışılmaktadır.

    Ulaşım zamları dar gelirli emekçi halkımızı vuruyor

    BBŞB bir yandan ücretsiz ve indirimli kart uygulaması ile sözde toplu taşımı özendirirken, diğer yandan da  uyguladığı yüksek fiyat politikası ile halkı adeta toplu taşımdan uzaklaştırmaktadır.

    Yapılan zamlardan sonra, bir kişinin aylık ulaşım maliyeti yaklaşık 180 TL`yi buluyor. Bu durum, asgari ücretle geçinen bir ailenin gelirinin %20`sinden fazlasını ulaşım masrafına ayırması anlamına geliyor. Ulaşım maliyetleri, halkımızı daha çok yoksullaştırıyor ve adeta evinden çıkamaz hale getiriyor.

    Kamusal hizmet yerine ticari işletme anlayışı ile çalışan BBŞ Belediyesi, ulaşım ve su fiyatlandırmasında en pahalı iller arasında olan Bursa`yı bu listenin liderliğine taşımakta kararlı görünüyor. ‘Marka şehir` sözünü dilinden düşürmeyen Büyükşehir Belediye Başkanı Sn Recep Altepe, her yağışta göle dönen yollarıyla ve yetersiz altyapısıyla Bursa`nın içler acısı halini düzeltmek yerine, yandaşa rant yaratmaya yönelik arabesk makyaj çalışmalarıyla yalnızca kentin vitrinini düzenliyor. Bunu yaparken kaynak sıkıntısı çektiği her alanda gözünü emekçi halkımızın cebine dikiyor.

    Plansız ve hesapsız harcamaların faturası halkın sırtına yüklenemez

    Türkiye`nin diğer illerinde stadyumlar Gençlik ve Spor Bakanlığı bütçesinden yapılırken, Bursa`da sırf Büyükşehir Belediyesi yaptı demek için Belediye bütçesinin yarıya yakını stadyum inşaatına aktarılıyor. Bursa`da halkın ödediği vergilerin yüz milyonlarca lirası Altepe`nin sürekli olarak reklamını yaptığı yeni stadyuma harcanıyor.

    Ayrıca Başkan Sn Recep Altepe, Altıparmak`ta yüz binlerce lira harcadığı beton yığını şelaleyi beğenmeyince, yıkıp yenisini yapmak için harekete geçiyor.

    Uçak, deniz otobüsü, helikopter, hurda vagon kiralama ve alımları gibi sözde ulaşım yatırımlarına plansız ve hesapsız bir şekilde belediye bütçesi israf edilmektedir.

    Halkın en ucuz ve yoğun şekilde yararlanmasını sağlamak üzere ulaşıma sürekli zam yapmak yerine, maliyet azaltıcı çalışmalara öncelik verilmesi gerekmektedir.

    Örneğin, Bursa Hafif Raylı Sistem (BHRS) verimlilik çalışmaları yapılmalıdır. Avrupa`dan alınan ve geçici olduğu söylenen Hurda niteliğindeki vagonlar, konforsuzluğun yanında, sistemde de yüksek maliyet oluşturmaktadır. Ayrıca BHRS`de farklı tip vagonlar kullanılması yedek parça, bakım vb. işletme maliyetlerini dolayısı ile ulaşım maliyetlerini arttıran bir başka unsurdur. Yeni Vagon alımlarında sistem uyumuna dikkat edilmelidir.

    Bilindiği üzere BHRS vagon sayısındaki yetersizlik nedeni ile sistem etkin ve verimli bir şekilde kullanılamamaktadır. Çünkü, Sayın Altepe, birinci beş yıllık başkalık döneminde ve bugüne kadar yeni vagon alımını gerçekleştirememiştir.  Sistem vagon eksikliği ulaşımda aksamalara yol açarken ulaşım maliyetlerinin de yükselmesine neden olmaktadır.

    Toplu taşımın diğer bir unsuru olan belediye otobüslerinde de benzer şekilde verimlilik çalışmaları yapılmalı, ekonomik yakıt kullanımı araştırılmalıdır. Otobüs güzergahları BHRS e göre programlanmalı, maksimum yolcu taşıma hedeflenmelidir.

    Ulaşım en temel insan hakkıdır

    Sonuç olarak,

    Bursa Büyükşehir Belediyesi bu hali ile halk için belediyecilik yapmıyor, ‘şirket belediyeciliği‘ anlayışı ile hareket ediyor, adeta ticari bir işletme gibi çalışıyor. Halkın parasıyla halka zulmeden bu anlayış kabul edilemez.  

    En temel insan hakkı olan toplu ulaşım, yapılan sürekli zamlarla emekçi halkımızın canını acıtır hale geldi. Halkın parası ile alınan araçlar, yapılan zamlarla halkımız tarafından kullanılamaz hale getiriliyor. Oysa toplu ulaşım, çağdaş normlarda, kaliteli, ucuz ve erişilebilir olmalıdır.

    Plansız ve hesapsız şekilde yapılan harcamaların faturası halka yüklenmemeli, ulaşıma yapılan zamlar derhal geri çekilmelidir.

    TMMOB BURSA İL KOORDİNASYON KURULU

    21.10.2014


Okunma Sayısı: 109
Fotoğraf Galerisi