TMMOB EĞİTİM SEMPOZYUMU
TMMOB MÜHENDİSLİK MİMARLIK VE ŞEHİR PLANCILIĞI EĞİTİMİ SEMPOZYUMU PROGRAMI
22-23 Aralık 2017 tarihlerinde Ankara‘da İnşaat Mühendisleri Odası Teoman Öztürk Salonu‘nda düzenlenecek olan, Mühendislik Mimarlık ve Şehir Plancılığı Eğitimi Sempozyumu‘nun Programı yayınlandı. İki gün sürecek olan sempozyumda TMMOB adına yapılacak açılış sunumunun ardından altı oturum ve mühendislik, mimarlık ve şehir plancılığı eğitiminin sorunlarının ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tartışıldığı bir panel gerçekleştirilecek.
Sempozyum açılışına TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Emin Koramaz‘ın yanı sıra, TMMOB‘nin üyeliğinin onaylandığı çatı kurum olan upa Ulusal Mühendislik Birlikleri Federasyou (FEANI) temsilcisi Lars Funk da katılarak bir konuşma gerçekleştirecek.
Toplamda 22 sunumun ve bir panelin gerçekleştirileceği TMMOB Eğitim Sempozyumu‘nun programı ise şu şekilde
TMMOB EĞİTİM SEMPOZYUMU PROGRAMI
22 Aralık 2017 Cuma
09.30-10.00 | Kayıt |
10.00-11.00 | Açılış |
Nadir Avşaroğlu | Sempozyum Düzenleme Kurulu |
Emin Koramaz | TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı |
Lars FUNK | FEANI – European Federation Of National Engineering Associations – Avrupa Ulusal Mühendislik Birlikleri Federasyonu |
11.00-12.00 | TMMOB Sunumu |
Özden Güngör | Oturum Başkanı |
Baki Remzi Suiçmez | TMMOB: Mühendislik, Mimarlık, Şehir Plancılığı Eğitiminin Mevcut Durum Analizi |
12.00-13.00 | Öğle Yemeği |
13.00-14.30 | Birinci Oturum |
Müfit Gülgeç | Oturum Başkanı |
Filiz Dilek | MÜDEK - Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği |
Neriman Güçhan Şahin | MİAK – Mimarlık Akreditasyon Kurulu |
Gökhan Söylemezoğlu | ZİDEK - Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Akreditasyon Kurulu |
14.30-14.45 | Ara |
14.45-15.45 | İkinci Oturum |
Hüseyin Önder | Oturum Başkanı |
Ali Ekber Çakar | MMO`da Uzmanlık Belgelendirme-Meslek İçi Eğitim-Personel Belgelendirme Kuruluşu- Uygulamalı Eğitim Merkezleri |
Mustafa Serdar Çınarlı | Meslek İçi Eğitimin Önemi Giderek Artıyor |
15.45-16.00 | Ara |
16.00-18.00 | Üçüncü Oturum |
Petek Ataman | Oturum Başkanı |
Nadir Avşaroğlu | Ülkemizde Yer Bilimleri Mühendisleri; Profili ve Mevcut Durum Analizi |
Sait Aykut Aytaç | Gıda Mühendisliği Eğitimi ve İstihdamda Yaşanan Sorunlar |
Hamdi Arpa | Yerleştirme Sonuçları Üzerinden Ziraat Mühendisliği Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme |
Osman Uzun | Mekânsal Planlama ve Tasarımda Meslekler Arası Etkileşim Peyzaj Mimarlığı Eğitimi (Düzce Örneği) |
Leyla Yıldırım Tatar | Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği Bölümü MÜDEK Süreci |
23 Aralık 2017 Cumartesi
10.00-12.00 | Dördüncü Oturum |
Eyüp Muhçu | Oturum Başkanı |
Sibel Demiraslan | Mimarlığın Kalite, Etik Ve Meslek Tanımı Bağlamında, Belirlenen Örneklem Üzerinde Yeterliliğinin İrdelenmesi |
Ayça Yazıcı Altıparmak | Mimarlık Eğitiminde Okunan Metnin Görselleştirilme Sürecinin İrdelenmesi Düş Mekânları Atölyesi |
Mustafa Kemal Turan | Şehir Planlaması ve Hukuk Birlikteliği İçinde Eğitim |
Bülent Tuna | MO Eğitim Kurultayı Sonuçları |
12.00-13.00 | Öğle Yemeği |
13.00-15.00 | Beşinci Oturum |
Cemal Gökçe | Oturum Başkanı |
Erdoğan Kaymakçı | Maden Mühendisliği Eğitim Çalıştaylarının Değerlendirilmesi |
Ali Uğurlu | Kimya Mühendisliği Eğitimi Analizi ve Paradigması Üzerine |
Uğur Kocager | Bilgisayar Mühendisliği Eğitiminde Sosyal Bütünlük ve Sosyal Gerçeklik Kavramları Işığında Toplumsallık Bilinci |
Halit Cenan Mertol | TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası`nın İnşaat Mühendisliği Eğitimini İyileştirme Çalışmaları |
15.00-15.15 | Ara |
15.15-16.15 | Altıncı Oturum |
Ayhan Yüksel | Oturum Başkanı |
Ahmet Özer | Yükseköğretimde Temel Bir Sorun Olarak Yönetsel Özerklik ve Bilimsel Özgürlük Üzerine Bir Tartışma |
İsmail Küçük | TMMOB: Mühendislik, Mimarlık, Şehir Plancılığı Eğitimi Nereye? |
16.15-16.30 | Ara |
16.30-18.30 | PANEL: "Mühendislik, Mimarlık, Şehir Plancılığı Eğitimi; Sorunlar ve Çözüm Önerileri" |
Kemal Zeki Taydaş | Oturum Başkanı |
Aysun Gezen | Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu |
Recep Akdur | Tüm Öğretim Elemanları Derneği |
Metin Duruk | Sanayici |
… | Öğrenci |
18.30 | Sonuç Bildirgesi Taslağının Okunması ve Tartışma |
TMMOB Eğitim Sempozyumu Düzenleme Kurulu
Ezgi Pekşen | BMO |
Volkan Tokmak | BMO |
Burak Kubilay | ÇMO |
Ertan Öztürk | ÇMO |
Emre Metin | EMO |
Orhan Örücü | EMO |
Prof. Dr. Leyla Tatar Yıldırım | FMO |
Dr. Abdullah Zararsız | FMO |
Prof. Dr. Sait Aykut Aytaç | Gıda MO |
Prof. Dr. Ümran Uygun | Gıda MO |
Ali İpek | HKMO |
İsmail Sayar | HKMO |
Yrd. Doç Dr. Halit Cenan Mertol | İMO |
Yrd. Doç Dr. Cem Oğuz | İMO |
Serdar Tosuner | JFMO |
Deniz Yıldırım | JFMO |
Prof. Dr. Erdin Bozkurt | JMO |
Prof. Dr. Gürol Seyitoğlu | JMO |
Dr. Ali Uğurlu | KMO |
Erkin Etike | KMO |
Nadir Avşaroğlu | Maden MO |
Sinan Girdaplı | Maden MO |
Mehmet Soğancı | MMO |
Yunus Yener | MMO |
Erman Car | Metalurji ve Malzeme MO |
Hüseyin Savaş | Metalurji ve Malzeme MO |
İsmail Küçük Meteoroloji | MO |
Faruk Sanlı Meteoroloji | MO |
Prof. Dr. Selahattin Önür | MO |
Prof. Dr. Neriman Şahin Güçhan | MO |
İnanç Alptuğ Hıdıroğlu | PMO |
Özge Ramazanoğlu | PMO |
Dr. Ayşegül Oruçkaptan | Peyzaj MO |
Sevgi Vefa Taçyıldız | Peyzaj MO |
Baki Remzi Suiçmez | ZMO |
M. Bülent Torunbalcı | ZMO |
TMMOB Eğitim Sempozyumu Bilimsel Danışma Kurulu
Arş. Gör. Cem Demirel | Ankara Üniversitesi |
Prof. Dr. Gürol Seyitoğlu | Ankara Üniversitesi |
Prof. Dr. Cem Özkan | Ankara Üniversitesi |
Prof. Dr. Mehmet Selim Aktürk | Bilkent Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Osman Selim Türkbaş | Gazi Üniversitesi |
Doç. Dr. Kübra Cihangir Çamur | Gazi Üniversitesi |
Doç. Dr. Şeyda Çolak | Hacettepe Üniversitesi |
Prof. Dr. Ümran Uygun | Hacettepe Üniversitesi |
Dr. Fırat Atalay | Hacettepe Üniversitesi |
Doç. Dr. Mehmet Asatekin | İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu | İstanbul Kültür Üniversitesi |
Prof. Dr. Kasım Koçak | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Hikmet Ziya Özek | Namık Kemal Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. İrfan Şenlik | Ondokuz Mayıs Üniversitesi |
Prof. Dr. Levent Yılmaz | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Yavuz Yaman | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Fatma Cana Bilsel | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Fatma Korkut | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Harun Kemal Öztürk | Pamukkale Ünversitesi |
Prof. Dr. Güney Özcebe | TED üniversitesi |
Prof. Dr. Berin Gür | TED Üniversitesi |
Prof. Dr. Tayyibe Nur Çağlar | TOBB Ekonomi Üniversitesi |
Doç. Dr. Eyüp Akaryıldız | Yıldız Teknik Üniversitesi |
Sempozyum Yürütme Kurulu
Kemal Zeki Taydaş | TMMOB |
Petek Ataman | Gıda MO |
Enis Tolga Eroğlu | KMO |
Nadir Avşaroğlu | Maden MO |
Mehmet Soğancı | MMO |
Müfit Gülgeç | MMO |
İsmail Küçük | Meteoroloji MO |
Sibel Baş | MO |
Şükran Şahin | Peyzaj MO |
Baki Remzi Suiçmez | ZMO |
Sempozyum Sekreteri
Eren Şahiner
BİLDİRİ YAZIM KURALLARI
Sempozyum sunulmak üzere bildiri teslim etmek için aşağıdaki kurallara uyulmalıdır. Yazarlar tüm bildirileri internet aracılığıyla sempozyum sekreterine göndermelidir. Bildiri metinleri Word Belgesi biçiminde hazırlanmalıdır.
Bildiri metni ve sayfa düzenlemesi:
• Kağıt boyutu: A4 (210 mm x 297 mm).
Kenar boşlukları: Üst ve alt 2,5 cm, sağ ve sol 3,0 cm.
Yazı tipi ve boyutu: Times New Roman, 12 punto.
Metinlerin uzunluğu: Şekiller ve tablolar dahil en çok 12 sayfa.
Sayfa numaralandırma: Sayfa numaraları her sayfanın altında ortalanmalı.
Metin: Tek aralıklı, sağa-sola yasla.
Renk: Metin, şekiller ve tablolar siyah beyaz olmalı.
• Bildiri başlığı – 16 pt., koyu, ilk harfler büyük, ortada olmalıdır.
Yazar(lar)ın ad(lar)ı – 14 pt., koyu, ilk harfler büyük, ortada olmalıdır.
Yazar(lar)ın Adres(ler)i – 12 pt., ortada olmalıdır.
• Özün uzunluğu ve içeriği
Her bildirinin bir "öz"ü olmalıdır. Öz en çok 300 sözcükten oluşmalı, kendi içinde bir bütünlüğe sahip olmalı ve anlaşılabilmesi için metnin okunmasını gerektirmemelidir. Öz, çalışmanın temel amaçlarını ve kapsamını ya da bildirinin yazılma gerekçelerini anlatmalıdır; teknikler veya yaklaşımlar anlamayı sağlayacak kadar açıklanmalıdır; bulgular ve sonuçlar kısaca ve bilgilendirici biçimde sunulmalıdır. Özde, tanımlanmamış yabancı terimler, tanımlanmamış kısaltmalar, kaynak atıfları, eşitlikler veya listeler bulunmamalıdır.
• Anahtar sözcükler: Konuya uygun en az 5 anahtar sözcük verilmelidir.
• Paragraflar: 12 pt., tek aralık, sağa-sola yaslı. Satır başı yapılmamalıdır (girintisiz); paragraflar arasında bir satır boşluk bırakılmalıdır.
Birinci Seviye Alt başlık
(14 pt., koyu, ilk harfler büyük, ayrı bir satırda ortada olmalıdır)
İkinci Seviye Alt Başlık
(12 pt., koyu, ilk harfler büyük, ayrı bir satırda sola yaslı olmalıdır)
Üçüncü Seviye Alt Başlık
(12 pt., ilk harfler büyük, italik, ayrı bir satırda sola yaslı olmalıdır)
Madde işaretli ve numaralandırılmış listeler: İlk satırı 12,7 mm içerden başlamalı; satırdan taşan kısmı içerden başlamamalıdır.
• Metnin çeşitli kısımları arasındaki satır aralığı 12 puntodur.
• Şekiller ve tablolar
Şekiller ve tablolar metnin içinde geçtiği yere mümkün olduğunca yakın yerleştirilmelidir.
Şekil 3 Sonuç örnekleri.
Her şekle bir ad verilmelidir (12 pt.). Şekil adını tek aralık boşlukla şeklin altına yerleştirilmeli; şekil adını noktayla sonlandırılmalıdır. Metnin uygun bir yerinde şekle numara vererek atıf yapılmalıdır. Şekilleri metnin içinde ilk geçtiği yerden itibaren sırayla numaralanmalıdır. Şekilleri ve adlarını ortalanmalı, fotoğraflar (parlak, siyah beyaz) basıma hazır olmalıdır.
Tablo 5 Tüm Faktörlerin Etkileri.
Her tabloya bir başlık verilmelidir (12 pt.). Tablo başlığını tek aralık boşlukla tablonun üzerine yerleştirilmeli; tablo başlığını noktayla sonlandırılmalıdır. Metnin uygun bir yerinde tabloya numara vererek atıf yapılmalıdır. Tabloları metnin içinde ilk geçtiği yerden itibaren sırayla numaralanmalıdır. Tabloları ve başlıklarını ortalanmalı, bütün tablo elemanlarında 10 ve daha büyük punto ve tek aralık kullanılmalıdır. Tüm tablolarda aynı yazı tipini kullanılmalıdır.
• Eşitlikler
Eşitlikler numaralandırılacaksa, parantez içinde Arap numaraları kullanılmalı ve sağa yapıştırılmalıdır.
• Teşekkür
Kurumlar/kuruluşlar tarafından desteklenen araştırma sonuçlarının yayınlandığı bildirilerin yazarları, bildiri metninin sonunda, Kaynaklar bölümünün üzerinde, bu desteği belirtmelidir.
• Kaynaklar
Metin içindeki atıflar: Metin içinde atıf yapılan her kaynağın, kaynaklar listesinde bulunduğundan (ve bunun tersinin geçerliliğinden) emin olunmalıdır. Yayınlanmamış sonuçlar ve kişisel görüşmeler kaynaklar listesinde yer almamalıdır; ancak, bunlardan metin içinde söz edilebilir. Basım aşamasındaki kaynaklara atıf, çalışmanın yayına kabul edildiği anlamına gelmektedir.
Internet kaynaklarına atıf ve listeleme: En azından tam URL adresi ve erişim tarihi verilmelidir. Bilinen diğer bilgiler (yazar adları, tarihler, asıl yayına referans, vb.) ek olarak verilmelidir. Internet kaynakları, istenirse farklı bir başlık altında (örneğin, kaynaklar listesinden sonra) ya da kaynaklar listesinde gösterilebilir.
Metin: Metin içindeki kaynak atıflarının gösterimi:
1. Tek yazarlı yayınlarda yazarın soyadı ve yayın yılı;
2. İki yazarlı yayınlarda her iki yazarın soyadı ve yayın yılı;
3. Üç veya daha çok yazarlı yayınlarda ilk yazarın soyadından sonra "ve diğ." ve yayın yılı.
Atıflar doğrudan ya da parantez içinde belirtilebilir. Aynı yazara ait birden fazla kaynak bulunması durumunda ilkin alfabetik sırayla, sonra kronolojik olarak listelenmelidir.
Listeleme: Kaynaklar ilkin alfabetik sırayla, sonra gerekliyse (aynı yazara ait birden çok kaynak varsa) kronolojik olarak düzenlenmelidir. Aynı yazar(lar)ın aynı yıl için birden çok yayını varsa, kaynaklar yayın yılından sonra konulan "a", "b", "c" harfleriyle ayırt edilmelidir.
ÖNEMLİ TARİHLER
Bildiri Özetlerinin Gönderilmesi: 30 Haziran 2017
Kabul Edilen Bildirilerin Açıklanması: 14 Temmuz 2017
Tam Bildiri Metinlerinin Gönderilmesi: 1 Eylül 2017
Bildiri Değerlendirme Sonuçlarının Açıklanması: 1 Kasım 2017
TMMOB Eğitim Sempozyumu Broşürü